
După ce ați primit Rulment roata pentru Suspensie, tije dvs., aveți dreptul de a-l returna în termen de 14 zile
Mai mult
Magazinul nostru online Rulment roata pentru Suspensie, tije oferă următoarele metode de plată
Mai mult
După ce ați plasat o comandă în magazinul nostru Rulment roata pentru Suspensie, tije, puteți alege, de asemenea, și curierul:
Mai mult
Introduceți adresa dvs. de e-mail si parola
Nu aveţi cont pe EUautopiese.ro? Înregistrare acum în mai puţin de 2 minute
SELECTAȚI-VA MAȘINA
Selectați-vă automobilul pentru a cumpăra piese de schimb potrivite la 100%
Rulmentul butucului roții – sarcini şi funcţie
Rulmentul butucului roții permite rotirea fitingului de pe osia roţii, menținând direcţia axei şi minimizând, în același timp, rezistenţa la rotație. În acest caz, rulmentul roţii preia forţele radiale și axiale care apar în timpul învârtirii roții. Forțele centrifuge generate de mișcarea de rotație în sine acționează perpendicular pe axă, în timp ce forțele axiale acționează în direcția axei. Acestea apar mai ales în timpul virajelor vehiculului. Rulmenții de roată fac parte din șasiu și sunt situați în interiorul butucului roţii. În general, aceștia sunt formaţi dintr-un inel exterior și unul interior, din elementele de rulare de formă sferică sau cilindrică, precum şi de o cușcă ce înconjoară corpul cilindrului la aceeași distanță. Frecarea generată de rulare, care se produce în principal în rulmenții roților, este minimizată de un lubrifiant. Rulmenţii moderni au o umplutură permanentă de substanţă grasă și nu necesită întreținere. Printre producătorii renumiţi de rulmenţi de roată se numără STARK, SKF, SNR, FEBI BILSTEIN, MAPCO și HERTH + BUSS.
Ce se poate întâmpla dacă rulmentul butucului roţii este stricat?
Din cauza frecării generate de rulare și a forțelor care acționează din afară, cu timpul, rulmenții roților se uzează. Sarcinile suplimentare, precum condusul prin gropi, pot creşte uzura. În consecință, rulmenţii au o durată de viață limitată și trebuie să fie înlocuiţi în caz de uzură avansată. Semne vizibile sunt clicurile sau un zgomot ca de şlefuire care are un sunet neplăcut la viteze mai mari, atunci când conduceți prin curbe. Dacă aceste sunete se remarcă şi pe drumuri drepte, cauza ar putea fi o stare de uzură avansată. Dacă un rulment de roată face astfel de zgomot, el ar trebui înlocuit imediat, în caz contrar butucul roţii și alte piese ale maşinii pot fi deteriorate.
Schimbarea rulmentului butucului roții
Înlocuirea unui rulment de roată defect și eventual a unui butuc defect ar trebui să se facă într-un service specializat. Având la dispoziție unelte adecvate, cei cu experiență pot efectua ei înşişi reparația. În acest scop, trebuie mai întâi demontată roata, etrierul de frână, împreună cu capacele și suportul de frână, și discul de frână. Ulterior, arborele de antrenare trebuie demontat, iar suportul butucului de roată trebuie întărit. După aceasta, butucul roții și rulmentul de roată poate fi îndepărtat cu ajutorul extractorului și, succesiv, înlocuit o nouă piesă de schimb. Instrucțiuni exacte, specifice autoturismului, pot fi găsite în literatura de specialitate a mașinii sau pe Internet. Dacă sunteți în căutare de rulmenți, în magazinul nostru veți găsi o gamă largă pentru majoritatea mărcilor și modelelor de autoturisme. Tot aici, puteți să comandați kituri și scule pentru rulmenţii de roată, precum și să aruncaţi o privire la preţul rulmenţilor.