
După ce ați primit Sonda lambda pentru Motor dvs., aveți dreptul de a-l returna în termen de 14 zile
Mai mult
Magazinul nostru online Sonda lambda pentru Motor oferă următoarele metode de plată
Mai mult
După ce ați plasat o comandă în magazinul nostru Sonda lambda pentru Motor, puteți alege, de asemenea, și curierul:
Mai mult
Introduceți adresa dvs. de e-mail si parola
Nu aveţi cont pe EUautopiese.ro? Înregistrare acum în mai puţin de 2 minute
SELECTAȚI-VA MAȘINA
Selectați-vă automobilul pentru a cumpăra piese de schimb potrivite la 100%
Rolul sondei lambda
Sonda lambda este un senzor special cu o sarcină specială, deoarece măsoară conținutul de oxigen rezidual rămas într-o țeavă de eșapament. După ce s-a efectuat măsurarea, sonda lambda reglează conținutul de combustibil și conținutul de oxigen în așa fel încât să nu existe niciun surplus din cele două elemente. În acest sistem de control, sonda este adevăratul senzor principal când vine vorba de valorile gazelor de evacuare și catalizatorul implicat. Datorită celor două tipuri de măsurare diferite, există şi doi senzori lambda diferiţi. Sonda Nernst monitorizează tensiunea electrolitului solid, iar sonda-rezistor măsoară modificarea rezistenței unui obiect ceramic. A doua este utilizată în general la motoarele pe benzină, deși în anumite cazuri este folosită şi la motoarele Diesel. Printre producătorii renumiţi se numără BOSCH, NGK, BLUEPRINT, MAGNETI MARELLI, VEMO, DELPHI, STARK.
Utilizarea sondei lambda
La motoarele Otto simple, sonda lambda se instalează în colectorul de evacuare sau în colector, și anume chiar în spatele acestuia. Dacă există o cerere mare de purificare a gazului de eșapament din partea producătorului, atunci pot fi utilizate mai multe sonde lambda. Într-un motor pe benzină cu turbocompresor, sonda lambda se înșurubează direct în spatele turbocompresorului, deși producătorii sunt în prezent în căutarea unei soluții mai bune.
Ce se întâmplă dacă sonda lambda este deteriorată şi ce consecinţe are acest fapt?
Dacă o sondă lambda este defectă, atunci aceasta se va manifesta printr-un nivel ridicat de substanțe nocive în gazele emise și va fi observat cel mai târziu în timpul testului obligatoriu de emisii. Dar chiar și atunci când se observă o scădere semnificativă în performanță la accelerare, acest fenomen se poate asocia parțial cu o sondă lambda defectă. Chiar şi norii negri provenind din ţeava de eşapament sunt un indiciu al unei sonde defecte. O simplă inspecție vizuală se poate face înainte de îndepărtarea acesteia, pentru a vedea pur şi simplu dacă nu cumva un cablu este slăbit. De asemenea, în vehiculele moderne se folosește o unitate de control, care arată dacă sonda încă funcţionează sau este defectă. Dacă sonda lambda este defectă, atunci acesta trebuie să fie înlocuită imediat, deoarece nu este posibilă o reparație. Având în vedere că schimbarea nu este dificilă, orice mecanic pasionat poate efectua operațiunea. Puteți comanda foarte ieftin şi rapid o sondă lambda potrivită din magazinul nostru online.