După ce ați primit Termostat pentru Motor dvs., aveți dreptul de a-l returna în termen de 14 zile
Mai mult
Magazinul nostru online Termostat pentru Motor oferă următoarele metode de plată
Mai mult
După ce ați plasat o comandă în magazinul nostru Termostat pentru Motor, puteți alege, de asemenea, și curierul:
Mai mult
Introduceți adresa dvs. de e-mail si parola
Nu aveţi cont pe EUautopiese.ro? Înregistrare acum în mai puţin de 2 minute
SELECTAȚI-VA MAȘINA
Selectați-vă automobilul pentru a cumpăra piese de schimb potrivite la 100%
Rolul şi funcția termostatului
Sarcina termostatului în timpul răcirii apei într-un motor cu ardere internă este să controleze circuitul de răcire și, astfel, temperatura motorului. Atingerea rapidă a temperaturii optime de funcţionare este importantă atât pentru o durată lungă de viață a motorului, precum și pentru reducerea emisiilor de gaze de evacuare și un consum redus de combustibil. La pornire, până când temperatura necesară nu este atinsă, valva termostatică rămâne închisă, iar lichidul de răcire circulă numai prin motor, precum și prin pompa de apă și schimbătorul de căldură. La atingerea temperaturii de funcționare, supapa termostatului se deschide și începe răcirea prin radiatorul maşinii. Dacă temperatura depășește valoarea de prag, este pornit un ventilator prin intermediul unui comutator de pe termostatul de răcire a lichidului de răcire. Controlul supapei dependent de temperatură este de obicei efectuat cu ajutorul umpluturii speciale din ceară a termostatului. La atingerea temperaturii dorite, ceara se lichefiază și se extinde, împingând un piston care deschide supapa. Mai mult, la modelele mai noi există şi termostate controlate electric, prin care răcirea motorului poate fi controlată mai complet și mai exact. Printre producătorii renumiţi de termostate se numără, de exemplu, Behr Hella, Mahle, Valeo, Wahler, precum și Herth + Buss.
Când termostatul maşinii este defect
De obicei, termostatul nu necesită întreținere, fiind proiectat pentru toată durata de viață a vehiculului. Cu toate acestea, unele impurități din circuitul lichidului de răcire pot cauza deteriorarea termostatului. Dacă un termostat este defect, temperatura motorului și ciclul de răcire nu sunt optim controlate. Prin urmare, este nevoie de mai mult timp până când motorul atinge temperatura de funcționare, ceea ce ridică consumul de combustibil și emisiile de evacuare după pornirea mașinii. Pe de altă parte, un termostat defect face ca respectivul motor să se supraîncălzească, ceea ce poate provoca deteriorarea chiulasei sau a mecanicii motorului. Prin urmare, un termostat defect trebuie înlocuit imediat.
Schimbarea termostatului
Termostatul este situat de obicei în compartimentul motorului, într-o carcasă din apropierea motorului. Pentru a-l demonta și înlocui, trebuie îndepărtate componentele periferice, precum ventilatorul. Motorul trebuie să fie obligatoriu rece, altfel există un risc crescut de accidentare de la scurgeri de lichid fierbinte de răcire. Puteți comanda un nou termostat ieftin și convenabil în magazinul nostru online. Aici veți găsi la preţuri mici şi multe alte piese de schimb de înaltă calitate de la producători renumiţi.